OM T. BECH-HANSEN

 

T. Bech-Hansen er en enkeltmandsvirksomhed drevet af journalist og kommunikationsrådgiver Thomas Bech Sørensen-Hylle (medlem af Dansk Journalistforbund).

 

Til medier leverer T. Bech-Hansen inden for journalistiske genrer som interview, features, baggrundsartikler, nyheder med mere. For virksomheder producerer han bl.a. pressemeddelelser, kronikker og artikler til egne medier. T. Bech-Hansen yder også medierådgivning, gennemskrivning af hjemmesider og redaktionel ledelse af kundemagasiner og årsrapporter. Og det gælder alt sammen på både dansk og engelsk af høj kvalitet. Se også ydelser.

 

Thomas har mere end 10 års erfaring med professionel virksomhedskommunikation og journalistik fra ind- og udland. Han er uddannet MA Corporate Communication fra Aarhus Universitet og har en diplomuddannelse fra London School of Journalism.

 

Blandt resultaterne kan nævnes landsdækkende kampagner for Undervisningsministeriet, pressehåndtering ifm. Brexit for Udenrigsministeriet og redaktionel ledelse af en række print og online magasiner. Se også cases.

 

CV’et ser således ud:

 

  • 2006-2007: Redaktør, studentermagasinet CommercielThomas cirkel
  • 2008-2009: Digital assistent, Urban
  • 2009-2011: Kommunikationsmedarbejder, Undervisningsministeriet
  • 2011-2012: Kampagneansvarlig, Unibet
  • 2012-2015: Kommunikationsmedarbejder, Undervisningsministeriet
  • 2015-2016: Presse- og kommunikationsmedarbejder, ambassaden i London
  • 2016 – : Indehaver, journalist og rådgiver, T. Bech-Hansen

 

What’s in a name?

Thomas’ bedstefar Gustav dannede i 1940 virksomheden G. Bech-Hansen. Den vestjyske forretning solgte landbrugsmaskiner og senere biler. I 1970 blev Thomas’ far Holger en del af forretningen, som han stod i spidsen for indtil sin pension i 2010.

 

Navnet T.Bech-Hansen er således et kært nik i retningen af familiens historie, og logoet antyder den svungne stil, der var populær omkring tiden, da Gustav Bech Hansen startede ud. Værdierne er også værd at videreføre: Det handler om ærlighed, grundighed, kvalitet og tilfredse kunder – uanset om man leverer journalistisk arbejde, yder kommunikationsrådgivning eller sælger køretøjer til plovfuren og landevejen.

 

Bindestregen mellem Bech og Hansen står ikke i noget stamtræ. Men tilbage i 1940 var den et forretningsstrategisk valg – for så kom man længere frem i telefonbogen. Hvem sagde, at SEO skulle være noget nyt?